Die by the Blade – Fixierter Release, Publisher gefeuert

Die by the Blade – Fixierter Release, Publisher gefeuert

Der Entwickler und Publisher Grindstone konnte sich die Rechte an seinem Spiel Die by the Blade zurückkaufen und ist nun alleiniger Besitzer seiner IP. Passend dazu gibt es erfreuliche Nachrichten. Das Spiel wird am 16. Mai 2024 auf dem PC via Steam und Epic Games Store erscheinen. Im Oktober sollen dann die Versionen für die Konsolen folgen.

Die anfängliche Zusammenarbeit mit dem Verlagspartner wurde mit großen Hoffnungen begonnen, doch im Verlauf der Reise wurde deutlich, dass unterschiedliche Visionen für das Projekt sein wahres Potenzial beeinträchtigten. Grindstone erkannte, wie wichtig es ist, kreative Visionen für den Erfolg von Die by the Blade aufeinander abzustimmen, und unternahm den Schritt, das Projekt von seinem früheren Verlagspartner zurück zu erwerben, um dem Team so die Möglichkeit zu geben, die kreative Vision für ihr Spiel vollständig zu verwirklichen und direkt umzusetzen.

„We are thrilled that we can bring Die by the Blade directly to our fantastic community and shape the creative vision of the game together with our players!“ said Peter Nagy, CEO at Grindstone. „This decision was hard to make and incredibly difficult to bring to life for a small indie company like Grindstone. However, we accepted the challenge, and despite the complicated and hard times in the industry we managed to get the external funding to re-acquire the Die by the Blade rights back. As a result, our creative team can now bring the game directly to our fans and unleash its true potential.“

“We would like to express our sincerest gratitude to our community for unwavering support and endless patience,” commented Grindstone’s publishing director Matej Hudak. “The development of Die by the Blade was far more challenging for a small development team than we originally anticipated. With the support of our partners we eventually managed to complete the game and we are eager to bring the game directly to our community.”

Gameplay-Trailer:

Ursprünglich angedachter Release:

Grindstone, Triple Hill Interactive und der Publisher Kwalee haben den Release von Die by the Blade fixiert. Das 1vs1-Beat ‚em Up erscheint somit am 03. November 2022 für den PC via Steam und die Konsolen XBox Series X|S, XBox One, PS4 und PS5. Die Nintendo Switch-Variante wird in 2023 folgen.

Dev Update-Video veröffentlicht:

Zum kommenden Die by the Blade wurde ein neues Video veröffentlicht. Die Entwickler sprechen über das wertvolle Feedback von der ersten Demo-Version, zeigen actionreiche Szenen und die überarbeitete Benutzeroberfläche.

Release für PC und Konsolen

Grindstone und Triple Hill Interactive haben den ungefähren Release und die Plattformen bekanntgegeben, auf denen Die by the Blade erscheinen soll. Bedient werden somit der PC (Steam) und die Konsolen: XBox Series X|S, XBox One, PS4, PS5 und Nintendo Switch in 2022.

“Triple Hill Interactive are a fantastic development team and, as a huge fan of Bushido Blade back in the day, I could not be happier that Kwalee is partnering with them to bring the savage, one-hit-kill game Die by the Blade to PC & Console gamers next year.” highlighted Max Everingham, Head of PC & Console Publishing at Kwalee.

“We are thrilled to welcome Kwalee as global publisher for Die by the Blade”, commented Peter Nagy, founder and CEO of Grindstone. “It’s exciting to work with a partner who shares our vision and excitement for the game and with their publishing expertise we look forward to a worldwide multi-platform launch in 2022”

Trailer:

Gameplay-Video erklärt die Mechaniken

Grindstone und Triple Hill Interactive haben ein umfangreiches Gameplay-Erklärungsvideo zu Die by the Blade veröffentlicht. Peter Adamondy, Lead Entwickler, erklärt die Angriffsmechaniken, die Verteidigungskniffe und weitere Feinheiten zum Gameplay.

“During the Kickstarter campaign, we have had many questions from the backers and community about how the combat and one-hit-kill system will work.” Said Peter Adamondy, development lead at Triple Hill Interactive. “We wanted to give our community the opportunity to see how the game is progressing and to update them on our development plans. Instead of writing a blog we decided to record some gameplay directly from our recent pre-alpha build so they can actually visualise the combat mechanics for themselves”.

Video:

Kickstarterziel erreicht

Grindstone und Triple Hill Interactive haben ihr Kickstarter-Ziel für Die by the Blade erreicht. Neun Tage verbleiben noch um weitere Stretchgoals zu erreichen.

Das sagen die Beteiligten:

“We are so happy to have hit our initial Kickstarter funding target and would like to thank everyone who backed our campaign for Die by the Blade and for all the valuable information from the fans that has helped drive the ongoing development” commented Peter Nagy, founder and CEO of publisher Grindstone. “With this funding, the team will be further adding to the gameplay experience with higher quality animation, expanded character roster and even more weapons”.

“We are excited that we can now expand on our development plans for Die by the Blade and the team would like to thank all of our backers for joining us on this great adventure” said Peter Adamondy, development lead at Triple Hill Interactive. “As well as adding in some truly exciting gameplay mechanics we can now open up the stretch goals where we can really elevate the game content further”.

Start der Kampagne:

Ab sofort kann Die by the Blade via Kickstarter unterstützt werden. Insgesamt möchten die Entwickler 20.000€ sammeln, aktuell gibt es 83 Unterstützer und die Spendensumme liegt bei circa 3.200€.

Die Kickstarter-Ankündigung:

Am 13. Oktober 2020 startet die Kickstarter-Kampagne für Die by the Blade. Grindstone und Triple Hill Interactive möchten das Spiel 2021 für den PC und Konsolen veröffentlichen.

In meinen Adern fließt Gaming :D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Captcha * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.